Thursday, April 21, 2011

Texelmania?


 Ever heard of Texelmania?  I do not think so.....I created the word on tuesday. I was thinking: what to do during the quiltcafé and could not decide. If it is very busy it is better not to use my machine....but I have two machine projects to finish....And the new Homespun is coming and I did not finish my first block. I have to work on that too. At the end I had 5 projects on the table and worked at one. I call this Texelmania. If you go for two weeks to Texel (small island): you have to be prepared. If the weather is bad, you have time to quilt the whole day....so you have to bring enough projects.....and because you go by car.....there is space (enough). And why Texel and not another island.....? because it is a real life story!

Texelmania? Nooit van gehoord? Stel je voor je hebt een dag om te quilten in het quiltcafé....je weet nog niet of je met de hand of machine gaat werken. En het zou fijn zijn als alle projecten wat verder zouden komen....dan heb je er dus 5 op tafel liggen...en maar tijd voor 1. Hetzelfde kan je overkomen als je twee weken op vakantie gaat met in je achterhoofd dat je hele dagen mag quilten....dan moet je genoeg bij je hebben...en een auto is beste heel geduldig! En waarom Texel en niet een ander eiland? Wel, het is waar gebeurd.....
Wat is het toch jammer dat onze ogen altijd groter zijn dan wat onze handen op een dag kunnen maken....

Veel quiltplezier,
Françoise

4 comments:

  1. Dit behoeft geen verdere uitleg...
    Bij mij gaat altijd een extra koffer mee...

    ReplyDelete
  2. Francoise,
    Ik bewonder je, ik snap niet dat jij zo veel quilt en daarnaast een winkel hebt, lessen geeft, moeder bent enz. Ook ik wil altijd heel veel zoals quilten en schilderen en nog veel meer maar soms na een dag werken heb ik geen energie om "mijn quiltspullen te pakken en te beginnen".

    ReplyDelete
  3. Francoise,
    Ik bewonder je, ik snap niet dat jij zo veel quilt en daarnaast een winkel hebt, lessen geeft, moeder bent enz. Ook ik wil altijd heel veel zoals quilten en schilderen en nog veel meer maar soms na een dag werken heb ik geen energie om "mijn quiltspullen te pakken en te beginnen".
    Astrid Gebuis

    ReplyDelete
  4. Dat hoort er nou eenmaal bij. Ik moet ook alles meenemen. Liefst gesneden en wel, zodat ik alleen nog maar hoef te patchen. Om dan vervolgens in precies dezelfde vorm weer mee terug te komen, omdat ik geen tijd had om iets te doen........ Veel plezier!

    ReplyDelete