Saturday, October 16, 2010

Sandwich your quilt

Heleen asked how I sandwiched my quilt? I did it with a needle and thread: the traditional way. I prefer that with a big quilt in combination with machinequilting. I used the floor in my living room (and this was only because is had to be a secret. Normally I use the four big tables at the classroom of the shop. More than half of the quilt fits on the table and I do it in two steps. It works perfect, and it does not matter if you want to baste, pin or tack your quilt.
You are always welcome to use our tables....we only ask you to buy the batting at our shop. One call is enough to make an appointment. The work is easier if you bring some extra hands from friends....

Heleen wilde graag weten hoe ik dat doe met sandwichen. Een grote quilt past thuis net op de vloer, dit kan als ik wil rijgen (we hebben vloerbedekking). Rijgen vind ik zelf prettig als ik een grote quilt op de machine ga quilten. Liever dan thuis op de grond gebruik ik de tafels in de winkel, dan hoef je niet op de knieën.... Meer dan de helft van een grote quilt past op de tafel en als de ene helft klaar is, schuiven we de quilt op en spannen/sandwichen de andere helft. Dit gaat perfect. Het maakt niet uit of je wilt rijgen, spelden of met de microstitch aan de slag gaat.
Iedereen is welkom om de lesruimte voor het spannen te gebruiken...we vragen je alleen de tussenvulling bij ons aan te schaffen. Een telefoontje is voldoende om een afspraak te maken. Een paar extra handen meenemen maakt het werk makkelijker en gezelliger.

Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment