Thursday, June 24, 2010

Two boxes with a quilt in progress

Yesterday I opened two shoe boxes with parts of a quilt. I knew it was there and I decided to organise a workshop with this pattern. I also knew that I had done a lot at the patchwork, but I was happily surprised by what I found. Above you see 4 blocks together: the corners makes new stars.
Gisteren deed ik twee schoenendozen open met daarin een quiltproject. Ik wist wel dat er van alles in zou zitten en had besloten met dit patroon een workshop te plannen in het najaar. Dat is al veel gedaan had aan deze quilt, dat wist ik nog wel (het is zo'n 6 jaar geleden dat ik de dozen voor het laatst open heb gedaan), maar ik was aangenaam verrast.
I found also 16 well-organised bags for 16 blocks! All the patterns and important notes were at the box as well. The second box hold more than 30 finished blocks....I have to finish this quilt!
I started with one of the blocks and remembered the difficulties you can have with the sewing and planning your fabrics.
Naast 30 blokken die al klaar zijn, vond ik 16 mapjes met de juiste stofcombinaties al bij elkaar. Ik kon zo weer aan de slag. Dat heb ik meteen gedaan en herinnerde mij weer alle moeilijkheden die je kunt hebben met het naaien en plannen van de stoffen.
Deze workshop is dan ook voor de quilter die het paperpiecen onder de knie heeft en graag met stoffen speelt.
Op de website: www.quilterij.nl zijn alle workshops voor de periode september 2010-januari 2011 te vinden

No comments:

Post a Comment