Tuesday, June 22, 2010

Mystery Patch Parade

Last week I started with the design or the new mystery Patch Parade (start november) and I was thinking about the fabrics I would like to use. Something different than the others, not that bright, but somthing lovely.
So, I choose the fabric for the border (that is where you start) and picked 20 fat quarters in nice colours for group 1. Group 2 should be white-on-white fabrics. It was on the table at the shop (Quilterij, 's-Hertogenbosch) and next day...it was gone, sold to a customer....she likes to do the mystery with this choice.

We had a workshop that day and we made also another combination. Great flowers at the border. Nice colours that fits with it and ecru fabrics to join them.


There was another combination sold as well. I show you the picture later. I had to find myself a new fabric to start with. I like the pinks and yellows. They make a nice combination with ecru. It lays on the shop table...if you like it: send me a message or call!




Vorige week kreeg ik ineens de smaak te pakken om aan de slag te gaan met een ontwerp voor de nieuwe mysterie. Daarbij hoort ook het uitzoeken van de stof. Dit keer beginnen we met een stof voor de rand. Deze wordt zo'n 25 cm breed. Voor groep 1 kun je de kleuren van de rand allemaal weer terug laten komen en het is dan ook feest om 20 fat quarters er bij te zoeken. De combinatie op de bovenste foto leek me wel wat. Veel pastels, weer eens wat anders dan de voorgaande jaren en toch bij mij passend. Ze lagen mooi te zijn op een tafel in de winkel en waren voordat ik het wist als pakket verkocht. Ik was niet de enige die het mooi vindt. Gelukkig zijn er nog meer stoffen op deze aardbol en met veel plezier heb ik bovenstaande combinatie nu neergelegd. Ook weer in pastel met een paar accenten in roze en bruin. Deze liggen nu nog in de winkel op tafel.... De middelste foto is van een combinatie van een klant. Zaterdag na de overwinning bij het voetbal hadden we de smaak te pakken en hebben diverse mooie combinaties gemaakt.

1 comment:

  1. Oh wat mooi, ik krijg zo'n zin om mee te doen. Alleen is heen en weer naar Den Bosch komen te veel van het goede... Maar daar vind ik wel wat op, ik heb nog iemand hier in de buurt gevonden, dus gaan we gezellig samen naaien. Hoe zit dat eigenlijk met meedoen, ik ga eens op je website kijken.

    ReplyDelete