Sunday, May 9, 2010

Painting...and a bit of quilting

Today I worked the whole day on our livingroom walls. I painted them in white and very pale pink. They were a sort of white.....and terra cotta orange. It is different now. Not only the colours changed, also the setting. Nothing is in the same place. And did you ever count the pens and pencils you have? I have to check if they all work....before I put them back....
It is hard work and my quilt room upstairs is a mess....I put a lot of things from the livingroom upstairs to give them a good place, but the room is not inviting me to sit and sew. But I want a needle and thread after all the dust and paint.
My quiltwork is waiting for me....I need to do some stitches. I checked my list (what to finish) and I am behind schedule.

Vandaag de hele dag aan de muren en het plafond van de woonkamer gewerkt. Ze zijn nu weer netjes wit and heel licht roze (in plaats van oranje). Het ziet er meteen heel anders uit. Niet alleen de kleuren op de muur zijn veranderd, ook staat er geen stoel en tafel meer op dezelfde plaats. En met het verplaatsen van alle spullen, moest ook alles leeg...Heb je ooit geteld hoeveel pennen en potloden er in een kast belanden? Voordat ik ze weer terug stop, eerst controleren of ze nog werken....
Best hard werken, en dat op moederdag, en mijn quiltkamer is een rotzooi natuurlijk. Veel spullen van beneden hebben even een plek boven gevonden.....de kamer is nu niet erg uitnodigend om te naaien. Toch wil ik graag naald en draad na al het stof en de verf van vandaag.
Mijn quiltwerk ligt klaar...ik ga wat doen. Gisteren keek ik eens op mijn lijstje ( af te maken quilts) en ik lig achter op schema.

No comments:

Post a Comment